Het merk België

Om even heel relevant in te spelen op de actualiteit, onlangs stootte ik tamelijk toevallig op een Brandchannel artikel dat het voortbestaan van België argumenteert vanuit een financiële merklogica. Best wel interessant, want ondanks dat ons nationaal merk slechts 456 miljard dollar waard is (ter referentie het merk Nederland is er 792 miljard dollar waard!), is dat nog steeds onnoemelijk  meer  dan de waarde van de virtueel onbekende regiomerken Vlaanderen en Wallonië.

Nu binnen een merk en communicatie-perspectief zou ik  nog wel een tijdje kunnen doorgaan over de huidige Belgische malaise. Zoals bijvoorbeeld over de tamelijk spontaan ontstane Belgische vlaggen-actie in het Brusselse. Wie Herd van Mark Earls eerder dit jaar las, kan hier een mooie boom over opzetten.

Maar aangezien de vlaggen-beweging al tot treurens toe bediscussieerd is in de massamedia en op blogs, zal ik me beperken tot een andere "spontane" actie namelijk I love Belgians, een fotoblog opgezet door "some passionate people at One Agency. We do not have a political agenda, we just want to empower people through new media.". Spontaan, niet echt dus maar wel hartverwarmend en vanuit een financieel merkperspectief dus nog zo gek nog niet…

Advertenties

2 Reacties op “Het merk België

  1. Pingback: The Word op B-Word « the b-word

  2. Pingback: Het merk België (deel 2) « the B-Word

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s